מגמות עולמיות
top of page

מגמות עולמיות

עודכן: 5 בדצמ׳ 2022

תמיד האמנתי כי הקפוארה הינה בין היתר מראה למגמות עולמיות.

כל אומנות בעצם הינה מראה כזו גם כן, אבל הקפוארה יתר על המידה, מכיוון שהקפוארה אינה רק אומנות, או רק צורת ביטוי, או רק ריקוד, או רק קרב או רק ספורט, או רק צורה של דיאלוג, או רק טקס, או רק משחק אלה אלכימיה -יש יגידו קסומה - של כל אלה, שבזכותם מתאפשרת בקפוארה קיום של מנעד רחב של מצבים מהרמוניה חברות וזרימה ועד לדיס- הרמוניה ואלימות.

אומנות הקפוארה יודעת להכיל את אלה וגם אלה, היא אינה שופטת או מחלקת ציונים, היא פשוט משקפת, ולרגעים מעגל הקפוארה נראה כמעין כדור בדולח המספר לנו סיפור על מצב האנושות.

לאורך ההיסטוריה של הקפוארה המגמות השתנו הלוך וחזור בתנועת מטוטלת על ציר ההרמוניה-דיס הרמוניה (ועל צירים אחרים גם כן כמו ציר החדשנות- מסורתיות). לתקופות המגמות המובילות בקפוארה היו של זרימה תנועתית, קו-אופרטיביות משולבת עם אינדיווידואליזם ולתקופות המגמות דיברו על לחימה, עצמה, כיבוש האחר ואגו. תמיד ללא יוצא מהכלל המגמה השלטת בקפוארה התכתבה עם המגמות השולטות בעולם דאז.

אין אני אומר שמגמות אחרות בקפוארה חדלו מלהתקיים, אך תמיד הייתה מגמה אחת שהכתיבה את טון התקופה.


בשנים האחרונות, חזר לגדולתו מעגל הקפוארה המפורסם בפרסה דה רפובליקה, סאו פאולו. בז

קפוארה ומגמות עולמיות. בין אם זה קפוארה בירושלים או בברזיל

כות הרשתות החברתיות, ואיכויותיו המעגל בפראסה הפך למפורסם מבעבר במעגלי הקפוארה העולמיים.

עד לפני הפנדמיה העולמית שהכניסה את העולם לסחרור הדמויות המובילות בפראסה היו דמויות כמו גוגו קילומבולה, ארתור פיו, מסטרה מאוראו ועוד… אלה, לעניות דעתי קפואריסטים המביאים איתם הרמוניה, חן והמון סגנון, קפואריסטים אלה עשו כמיטב יכולתם לשמר את האותנטיות והמסורת של המעגל ולגונן עליו כשצריך מפני גורמים דיס- הרמונים.

(כתבתי בעבר על כך שבמעגל הקפוארה גורמים דיס-הרמונים הינם הכרחיים על מנת ולקיים מעגל אותנטי אך רצוי שהגורמים ההרמוניים יגברו על אלה הדיס-הרמוניים)



אך אט אט נראה כי נפשות אלה החלו להיעלם מהמעגל בפראסה ואת הריק שנותר תפסו קפואריסטים כמו טיטו סאנטוס ומסטרה קובריניה. אלה ללא ספק קפואריסטים הדוגלים בכך שהקפוארה היא לפני הכל קרב וצורת לחימה וגם כן מביאים עימם מטענים דיס-הרמונים ואנרגיה של אלימות והרבה אגו.

לאחרונה הפך ברשתות ויראלי יותר מהאומיקרון סרטון מהמעגל בפראסה בו מגיעים לביקור מסטרה סאבארה וקבוצתו.

טיטו סאנטוס ומסטרה סאבארה מתחילים לשחק קשוח,ישנו חילוף של בעיטות ישרות וחזקות


ובשלב מסוים מסטרה סאבארה שולף את הבירימבאו מידיו של אחד הנגנים, מנסה להטיחו בראשו של טיטו, וזה בתגובה חתולית מספיק להתגונן ולהוציא אגרוף משלו. מאותו רגע, טיטו סאנטוס שכבר היה די מוכר או יותר נכון ידוע לשמצה, הפך לסלב במעגלי הקפוארה העולמיים.


מספר ימים לאחר שיצא לאור הסרטון הזה כתבתי הודעה לקולגה בה אמרתי לו שאם טיטו סאנטוס רכש מעמד של סלב ומכתיב את המגמות בעולם הקפוארה, זהו סימן שהעולם פונה לכיוון לא טוב.


ואז פוטין פלש לאוקראינה.



הלכת רחוק, בטח אתם אומרים לעצמכם, אז זהו שלא.

כמו שאמרתי הקפוארה הינה מראה, מראה לא משקרת, לא עוסקת בדיס-אינפורמציה היא רק משקפת בצורה הכי ברורה וחדה בהתאם למציאות.

אינני פרשן פוליטי, אבל מי שמבין באנשים ויודע לקרוא מעגל קפוארה מבין גם התרחשויות בסדרי גודל אחרים.

העולם צריך גורמים דיס-הרמונים כמו פוטין על מנת ולשמר את ההרמוניה עצמה. הרמוניה איננה אי קיומו של הדיס-הרמוני אלה איזון בין כוחות מנוגדים. ברגע שהגורמים הדיס-הרמונים גוברים בכוחם ובנחישותם על הגורמים ההרמונים , אז העולם שוב, בתנועת מטוטלת תמידית מאפשר לכאוס, לאלימות ולאגו להכתיב את הטון.



24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page